Més de 300 persones participen a la jornada 'Com treure el màxim partit a la teva presència a la pàgina de viatges més gran del món'

Més de 300 persones han participat aquest matí a la jornada formativa “Com treure el màxim partit a la teva presència a la pàgina web de viatges més gran del món”, organitzada pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Tripadvisor i l’Associació d’Empresaris d’Hoteleria de la Província de Tarragona. Un 85% dels assistents pertanyen a empreses privades del sector turístic i un 15% a l’àmbit públic, tant de la Costa Daurada com de les Terres de l’Ebre.

La jornada, de caràcter eminentment pràctic, se celebra a la Fira de Reus, i ha comptat amb la presència del president de la Diputació de Tarragona i del seu Patronat de Turisme, Josep Poblet, qui ha donat la benvinguda als assistents i ha introduït la jornada. El responsable d’impartir els continguts de la jornada ha estat Ramon Pons, Hotel Accounts Manager per a Espanya i Middle East, qui ha estat presentat pel gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Octavi Bono.

El contingut de la sessió s’ha organitzat a través de tres punts principals, per tal de donar a conèixer estratègies de màrqueting online i aprofundir en l’ús de Tripadvisor: Presentació de la plataforma Tripadvisor; Reputació online i rànquing –amb explicació de les eines gratuïtes del portal per tal de millorar la reputació- i, Productes per la comercialització dels hotels.

Tripadvisor és una plataforma online que recull informació sobre les experiències dels propis turistes, que descriuen i opinen sobre els diferents serveis turístics. Compta amb presència en 30 països, amb 60 milions de visitants únics al mes i presenta 75 milions d’opinions.

Durant la seva intervenció, Josep Poblet ha destacat que des del Patronat de Turisme de la Diputació s’aposta pel desenvolupament i aprofitament de les eines 2.0 en relació pel seu paper en la difusió i comercialització turístiques. Per aquest motiu, s’ha cregut necessari organitzar aquesta jornada per millorar el coneixement d’algunes d’aquestes eines per part del sector turístic de la demarcació a través de l’organització d’aquesta jornada formativa.

El president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha posat de manifest "el valor d’Internet pel que fa a la difusió i la comercialització turístiques". En aquest sentit ha destacat que el 52% dels viatgers utilitza les xarxes socials per escollir la seva destinació de vacances, que el 54% dels espanyols afirmen que les opinions online influeixen en les seves decisions de compra, i que el 69% es mostra més disposat a comprar en una pàgina web que contingui opinions d’altres usuaris.