Experts internacionals es reuniran a Tarragona al congrés 'Smart Cities Meeting Point'

El tinent d’alcalde d’Activació Econòmica, Javier Villamayor; acompanyat pel director de l’Smart Cities Meeting Point, Òscar Hijosa; i la presidenta de JCI Tarragona, Esther Fresquet; ha presentat aquesta setmana l’Smart Cities Meeting Point 2102 (SCMP 2012), la primera trobada internacional sobre ciutats intel·ligents que se celebra a la ciutat.

El congrés tindrà lloc el 9 de setembre a l’Smart Parc Tabacalera i comptarà amb la presència de deu ponents internacionals que donaran a conèixer les línies de treball sobre innovació en la gestió de ciutats intel·ligents a través de quatre eixos temàtics: economia i governança; planificació urbanística i mobilitat; estalvi energètic i qualitat ambiental; i innovació i canvi tecnològic.

El tinent d’alcalde Javier Villamayor ha destacat que "parlar d’smart cities és parlar d’orientar la gestió d’una ciutat aprofitant al màxim les possibilitats de la tecnologia i poder fer-la més eficient en tots els àmbits. Tarragona vol apostar per aquesta recerca per tal de poder establir millores i resoldre els problemes de la manera més eficient i sostenible possible".

El congrés, que organitza la JCI Tarragona i en el qual hi col·labora l’Ajuntament de Tarragona, ja comptabilitza gairebé un centenar de persones inscrites de diferents països, principalment d’Espanya, Alemanya, Bèlgica, Holanda i Romania.

Programa

L’SCMP 2012 s’estructurarà en tres panells diferents segons l’àmbit d’expertesa dels ponents:

  • Panell d’experts: professionals experts debatran sobre els eixos plantejats i abordaran els reptes de les ciutats pel que fa al seu desenvolupament amb l’objectiu de millorar la seva sostenibilitat i la qualitat de vida per als seus ciutadans.
  • Panell de ciutats: les ciutats participants intercanviaran les seves pròpies experiències pel que fa a la planificació i desenvolupament de sistemes intel·ligents de gestió.
  • Panell d’empreses: companyies de vocació internacional donaran a conèixer les tendències que ofereix el mercat per a la gestió dels quatre eixos temàtics en què s’estructura el programa.