El PCT de Turisme i Oci treballa el Pla CENOTUR amb els agents enoturístics de les DO Montsant i DOQ Priorat

Reunió de treball amb els agents enoturístics de les DOQ Priorat i DO Montsant al Vitec (Falset).Amb la reunió celebrada al Parc Tecnològic del Vi-Vitec a Falset el passat dia 29, el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci va tancar les reunions de treball amb els agents enoturístics de les comarques de Tarragona. Així durant el mes de novembre se'n van celebrar tres al territori, una a Valls, una a Gandesa i una a Falset que van comptar amb cellers, allotjaments, establiments de restauració, oficines de turisme, empreses de serveis i institucions de les DO Conca de Barberà, Catalunya, Montsant, Penedès, Priorat, Terra Alta i Tarragona.

En aquestes reunions s'ha treballat en referència als programes Enotur Data System i Eno SigTur Mòbil que s'estan desenvolupant des del PCT de Turisme i Oci en el marc del Pla de Reforçament de la Competitivitat de l'Enoturisme a les comarques de Tarragona (CENOTUR), gestionat pel Consorci per a la Millora de la Competitivitat del Turisme i l'Oci a les comarques de Tarragona amb el cofinançament de la segona convocatòria del FEDER Eix 1. L'objectiu de les trobades, a banda de definir certs criteris i variables de les aplicacions esmentades, és establir una relació de cool·laboració constant amb els agents participants que ho desitgin.

L’objectiu del Pla CENOTUR és generar ens per tal que les comarques de Tarragona avancin en el procés de convertir-se en una destinació enoturística aportant coneixement i innovació al sector. Els darrers anys han sorgit diverses iniciatives en aquest àmbit i és per això que el Pla de Reforçament de la Competitivitat de l’Enoturisme pretén integrar diverses eines que permetin que els productes enoturístics que sorgeixin al territori tinguin viabilitat.

CENOTUR implementa dos programes basats en els sistemes de gestió de destinacions i en dos més basats en els sistemes de gestió de producte, que es concreten en accions en els àmbits de la intel·ligència de mercats, els sistemes d’informació i el desenvolupament tecnològic.

Les actuacions consisteixen en una publicació periòdica que recull les tendències en el turisme del vi, així com les característiques d’aquest segment a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre; un sistema d’indicadors que permetrà comparar la destinació amb les competidores; un sistema de dades i d’informació actualitzada i útil per als operadors i agents del sector enoturístic; i un recomanador d’activitats relacionades amb el vi i el turisme a les comarques de Tarragona que es podrà consultar a través de web i de dispositius mòbils.