El PCT estableix col·laboració amb el sector turístic i vitivinícola per desenvolupar els projectes d'enoturisme del Pla CENOTUR

Aquest dijous a la tarda, una vintena de representants dels principals agents del sector enoturístic han participat en la presentació tècnica del Pla de Reforçament de la Competitivitat de l’Enoturisme a les comarques de Tarragona (CENOTUR), gestionat pel Consorci per a la Millora de la Competitivitat del Turisme i l’Oci amb el cofinançament de la segona convocatòria de l’Eix 1 del FEDER.

El Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci presenta els seus projectes de recerca en enoturisme a Falset, al Parc Tecnològic del Vi-VitecEn el transcurs d’aquesta reunió de treball s’han presentat quatre programes de recerca basats en els sistemes de gestió de destinacions i de producte que s’implementaran al Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci a Vila-seca durant el proper any, i s’han recollit les aportacions dels agents participants amb els que es mantindrà una relació de col·laboració durant tot el desenvolupament d’aquestes innovacions.
 

En el marc de la presentació, que ha tingut lloc al Parc Tecnològic del Vi-Vitec a Falset, Salvador Anton, director de programes del Consorci per a la Millora de la Competitivitat del Turisme i l’Oci ha explicat que “aquest projecte pretén integrar eines que permetin que els productes enoturístics que sorgeixin a les nostres comarques tinguin viabilitat”. Per la seva part, Sergi de Lamo, director general de Vitec, ha manifestat que és un plaer presentar aquest projecte basat en l’enoturisme que es complementa amb la recerca que es realitza al Vitec, i que també neix des de la Universitat Rovira i Virgili.

En l’àmbit dels sistemes d’informació s’implementarà un sistema interactiu de dades i d’informació actualitzada, completa i útil per als operadors i als protagonistes del sector. L’aplicació analitzarà les dades de conjuntura d’una diversa tipologia d’agents com els cellers, els allotjaments turístics, els productors, les empreses d’activitats i tastos de vins, l’hostaleria i la restauració, els museus i centres d’interpretació o els esdeveniments, entre d’altres.

Pel que fa a la intel·ligència de mercats s’editarà una publicació electrònica quadrimestral que plasmarà les tendències en el turisme del vi, així com les característiques d’aquest segment a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre. Alhora que es crearà un sistema d’indicadors de presènica en mercats i de competitivitat d’enoturisme que permeti oferir un mapa del posicionament estratègic de les nostres destinacions enoturístiques i comparar-les. Es tracta d’uns indicadors de publicació anual.

D’altra banda, en l’àmbit de la tecnologia es desenvoluparà un sistema integrador de recomanació d’activitats i recursos enoturístics a les comarques de Tarragona que es podrà consultar des del mòbil.