'ZoomMercats Costa Daurada' núm 5 - turistes d'hotel i turistes de càmping

Descarregui el 'ZoomMercats Costa Daurada' núm 5, sobre com de diferents són els turistes d'hotel i els turistes de càmping

El número 5 del butlletí 'ZoomMercats Costa Daurada', editat pel programa Mercats del Consorci per a la Millora de la Competitivitat del Turisme i l'Oci a les comarques de Tarragona, cofinançat pel FEDER Eix 1 a la demarcació de Tarragona, analitza com són de diferents els turistes de la Costa Daurada que s'allotgen en hotels i els que s'allotgen en càmpings.

Els turistes que han vingut a Costa Daurada durant el període de 2006 a 2009 s’han allotjat en hotels en un 40,7% i en càmpings un 16,4%. L’hotel és el tipus d’allotjament més emprat i el càmping és el tercer allotjament més emprat després de les segones residències, que capten a un 21,4% dels turistes.

La platja és la base de l’elecció de la destinació tant pels turistes d’hotels com pels turistes de càmpings, però viuen la destinació i la platja amb un enfocament diferent. En general el client d’hotel és més platja-urbanita-cultural, mentre que el client de càmping és més platja-relax i gaudir de l’entorn. També cal anomenar l’aspecte de diversió que busquen els grups d’amics més joves que s’allotgen a càmpings.