L'oferta de turisme natural i ornitològic es promociona a Alemanya

Durant el passat mes de setembre, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va realitzar dues actuacions clau amb la intenció de promocionar l’oferta de turisme natural i ornitològic al mercat alemany.

Així, va assistir per tercera vegada, a la Vogelfestival, la fira de turisme d’ornitologia més important d’Alemanya, que se celebra a la regió del Ruhr, i, de forma complementària, va organitzar un viatge de premsa format per sis periodistes que van poder conèixer de ben a prop l’oferta de turisme de natura del Delta de l’Ebre.

Segons les dades del Instituto de Turismo de España, l’alemany és un mercat que valora l’entorn natural de la seva destinació. Així, després de la modalitat del sol i platja i de vincular les vacances amb el descans personal, la naturalesa és la tercera motivació principal d’aquesta nacionalitat. I Espanya és una de les principals destinacions d’aquest mercat, sobretot en la modalitat de sol i platja, juntament amb Turquia.

No obstant això, en el segment de turisme de naturalesa i actiu, Àustria i Itàlia capitalitzen el rànquing de destinacions escollides amb una oferta més competitiva, segons dades publicades a Estudios de Mercados Turísticos Emisores del Instituto de Turismo de España corresponent a l'any 2009. En el cas de les Terres de l’Ebre, durant el període juliol-setembre de 2009, el 5,0% del turisme total corresponia a alemanys, sent el segon mercat estranger més important, només per darrera dels francesos (7,3%), segons dades de l’Observatori de Turisme de Costa Daurada.