Actuacions de promoció per al mercat israelià

Amb la intenció de diversificar la procedència del mercat turístic a les comarques de Tarragona, el Patronat de Turisme de la Diputació està realitzant actuacions per captar nous mercats, sent l’israelià un mercat turístic potencial. Segons un estudi sobre el perfil del turista israelià, aquest és un turista actiu i cosmopolita, acostuma a viatjar sol (el 22% és solter) i el seu principal objectiu a l'hora de viatjar és desconnectar i trencar amb la rutina.

És un mercat que mostra signes de recuperació econòmica i que, a més, prioritza l’anar de vacances. Així, el passat 2009, el 80% de la població va viatjar per motius d’oci. Els Estats Units, Turquia i França, són les seves destinacions preferides, mentre que Espanya se situa en el vuitè lloc del rànquing. Tot i així, l’últim any Turquia ha perdut quota de mercat com a conseqüència de tensions político-econòmiques que han beneficiat l’increment de turistes israelians a d’altres destinacions.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha vist una oportunitat de captació d’aquest nou segment, tot i que Turquia presenta una oferta de sol i platja amb preus competitius lligats al Tot Inclòs, i combina el seu producte estrella amb l’oferta cultural i gastronòmica del país.
Els contactes amb els principals TTOO israelians, Arkia, Natour, Ophir Tour i Flying Carpet, realitzats el passat mes de juliol i les presentacions de la destinació als principals agents turístics israelians, van permetre conèixer les principals característiques d’aquest nou mercat de cara a futurs viatges de familiarització dirigits als operadors que s’organitzaran.