La necessitat de col·laboració público-privada i de generar experiències úniques, constants en el Fòrum de Turisme Esportiu

30 04 2018

Un total de 200 persones provinents de les demarcacions de Tarragona, Barcelona i Girona van participar al Fòrum de Turisme 'Potencialitat del turisme esportiu. Impactes dels esdeveniments' celebrat el passat dijous al Palau Firal i de Congressos de Tarragona en el que es va fer palès el posicionament de nombroses destinacions catalanes en el producte de turisme esportiu i el potencial de diferenciació, especialització i desestacionalització que aporta aquest producte. 

/Entre els reptes i necessitats que més es van repetir per part dels diversos experts, destaca la importància de la col·laboració entre empreses i administracions i d'establir sinergies entre agents, tant pel que fa al producte de turisme esportiu com a l'organització d'esdeveniments, i de comptar amb dades estadístiques per avaluar l'impacte de les accions. A més es va destacar la qualitat i la creació d'experiències úniques i especialitzades com elements imprescindibles per a l'èxit del producte.

El Fòrum, organitzat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme de Tarragona i l'Ajuntament de Tarragona i el Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya, s'ha celebrat en el marc del llegat dels Jocs Mediterranis Tarragona 2018 que tindran lloc a partir del 22 de juny a Tarragona i a les diverses subseus del territori. Ha comptat amb la col·laboració de la Direcció General de Turisme i l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, i de l'organització Union for the Mediterranean.

Martí Carnicer, president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, i Inmaculada Rodríguez, consellera de Turisme, Pla estratègic i Marca Ciutat de l’Ajuntament de Tarragona, han participat en la benvinguda del fòrum.

/Martí Carnicer ha explicat la voluntat del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona de continuar generant nous punts de treball en aquest producte per generar noves propostes i aconseguir nous posicionaments a més dels que s'han treballant fins ara en golf i cicloturisme.

Per la seva part, Octavi Bono ha posat de manifest que el vincle entre turisme i esport a Catalunya és molt intens i fa anys que es treballa. I Inmaculada Rodríguez ha destacat que amb els Jocs Mediterranis 2018, Tarragona vol aconseguir estimular nous negocis i ampliar el turisme esportiu a la ciutat, ja que és un complement molt interessant per una destinació que vol aconseguir desestacionalitzar i incrementar la despesa dels visitants.

/Enric Truñó, consultor d’esports i de turisme. Soci director de Sport i Assitance. SL, ha apuntat en la seva conferència que la tendència actual de la cura del cos i la salut està molt alineada amb el binomi turisme i esport. També ha advertit que aquest és un sector amb moltes empreses petites sobretot pel que fa a esport i natura, i que aconseguir més musculatura empresarial faria més fort el sector.

Enric Torres, Director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, ha assenyalat l'estratègia d'una destinació de muntanya i de neu com Andorra per tal que pugui oferir experiències que donin resposta a totes les motivacions d'un grup de visitants o d'una família, i ha explicat que el turisme esportiu és la segona raó de visita al país.

En el fòrum s'han conegut també les experiències de productes com el cicloturisme, el futbol, el running i les triatlons, i d'esdeveniments com els Jocs Mediterranis d'Almería 2005, el Rally RACC Catalunya - Costa Daurada i les dinàmiques creades a Banyoles amb els diversos esdeveniments que celebren.

PCT - Parc Científic i Tecnològic Turisme i Oci

PCT - Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya
C/ Joanot Martorell, 15; 43480 Vila-seca (Tarragona)
T +34 977 394 871
F +34 977 395 502
info@pct-turisme.cat

Generalitat de Catalunya - Unió Europea - Fons Europeu de Desenvolupament Regional